Hata vädret

Fy satan vilket väder, men helgen har varit bra =) Började i fredags när jag på väg till jobbet fick detta fina sms från min kära hustru; "Jävla skitväder!"

Bussturen hem till kära gbg va fylld av skräck, jag har blivit en sån kärring det sista asså... men jag funderade på allvar på å ta på mig säkerhetsbältet där i bussen! Bussen va förutom mig fylld av idioter, när jag gick på här i stan va den full, så satte mig bredvid en brud, å jag tror hon ville prata, men va satan, jag hade jobbat hela dagen så jag tittade trevligt åt ett annat håll varje gång jag hörde henne ta sats till å prata. Sen i jönköping bytte jag snabbt plats! Bara för att få en tant bakom mig som totalt verbalt antastade den stackars killen bredvid sig. Han försökte mind his own business med sin dator men hon ville veta vilket märke den var av, va den kostade (500 kr!!! han hade köpt den på nån galen rea, tanten fick fnatt när hon hörde det, hennes dotter va visst i behov av en dator). Hennes dotter lyssnade visst flitigt på radion å ringde med updates om vädret, men tack för det, vi ser inte att det snöar... Satt några hoeboe killar lite längre fram, en med det största röda håret jag någonsin sett! Dom hade spade å grejor med sig...in i bussen! Han ena killen hade sin mobil i plastpåse med, för å skydda den mot snön...INNE I BUSSEN!

Dan efter skulle jag å min kära syster ut på en liten tur, snön gick upp till midjan på mig och dom hade inte hunnit å skotta, det slutar med att jag ramlar å min kära syster står å pekar å asgarvar, men sen en minut senare va ramlade skitungen själv, hrm, då va det jag som stod å pekade å asgarvade =)

Vägen hem igår va lite finare dock, förutom att sj ställt in alla tåg, UTAN å ersätta dom! Blev uppringd av dom, det va ett automatiskt meddelande där dom sa att det hade snöat (no shit?!) och att vissa tåg var inställda men att dom tackade för mitt tålamod, vilket jävla tålamod?! Inte frugans iaf, hon va aspissed på sj hon, "jag ska aldrig mer åka tåg! Ska hyra bil hädan efter när jag ska hem. Jävla skit sj"

Nu blire jobb, sen på onsdag ska man ut i trafiken igen..å åka båt...usch. Frugan får iaf mysa i kylan, hoppas hon myser för mig med, annars blir jag sur!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0