Snart pensionär

Nu när man har blivit "vuxen" och börjat jobba på riktigt finns det en del avtal och försäkringar och skit man måste ändra. Man ringer till banken, till försäkringsbolaget å sånt. Varje gång man säger att man slutat pugga kommer frågan "har du tänkt på din pension?". Är inte det den TRÅKIGASTE frågan i världen? Frågan följs alltid av ett hjärndött öööööhhh från min sida till 4 minuters utläggning om varför deras pensionssparande e bäst från deras sida. Den tystnaden som följer efter deras utläggning ger mig alltid dåligt samvete och nu, as we speek, så tror jag att jag har inte mindre än tre olika pensionsfonders information på väg hem till ointresserade mig. Pappersinsamlingen nästa!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0